fredag den 15. maj 2015

Gruppens logotæppe og lidt historie

Ved gruppens start i 1999, blev det bestemt at sy et logotæppe, og at alle skulle sy en firkant/blok. Midterblokken med gruppens navn blev syet af Hanne Jensen, som var en af gruppens stiftere.
Dette motiv blev også anvendt til fremstilling af en pin.

Flaget er måske ikke kendt af alle, og er et Vendelbo-flag. Jeg mener nu kun, at jeg har set det ganske få gange, og det er efterhånden mange år siden.
I alle blokkene måtte der gerne indgå 1-3 af nogle indkøbte stoffer, men ellers var der frit valg om, hvad blokken skulle indeholde. Det synes jeg gør tæppet interessant, og viser mange af de tekniker, som er i patchwork.

Der er kommet flere blokke til, men dette er det nyeste billede, som jeg lige havde i mit arkiv.
Måske er der flere som gerne vil bidrage med historier til logotæppet, så lav en kommentar til dette indlæg eller send tekst til et indlæg til mig eller Grethe.

Lappehilsen fra Lisbeth Madsen

4 kommentarer:

  1. Det var spændende at høre om Hannes blok i tæppet.
    Her kan læses mere om flaget: http://vendelbolauget.dk/page21/page21.html
    Jeg kendte nemlig ikke noget til "fantasiflaget", som det kaldes på flagfabrikken.
    Jeg vil også gerne høre om tankerne bag de andre fine blokke.
    Mange hilsner Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten.
      Så fik jeg også lært mere - herligt med linket.
      Mvh Lisbeth

      Slet
  2. God ide, Kirsten - at vi fortæller lidt om den blok, som man har syet.
    Jeg har syet nr. 3 fra venstre i øverst række. Det er en trailer med blomster, syet som stamps. Statistikken siger, at de fleste heroppe har en trailer!
    Mvh. Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Herligt -- jeg har hørt udtryk som "trailerfolket" om vores naboer.

      Slet